Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.sosw-braniewo.pl

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Braniewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Braniewie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-03-31.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-29.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,.

Część plików PDF nie jest dostępna cyfrowo w całości.

Częściowy brak opisów alternatywnych treści graficznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-31.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Cybelius, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 55 506 53 00. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy znajduje się w dwóch budynkach na ulicy Moniuszki 22 E i Rzemieślniczej.

Budynek ul. Moniuszki 22 e jest budynkiem starym pokoszarowym, z przyczyn architektonicznych nie ma możliwości zamontowania windy, funkcja przemieszczania się jest realizowana za pomocą schodołazu.

Schody między piętrami są oznaczone taśmą, są oznaczenia ewakuacyjne.

Do budynku prowadzi utwardzona droga. Brak drogowskazu wskazującego dojazd z ulicy głównej. Przy budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych z którego można dostać się na podjazd dla wózków. Drzwi są szerokie, oznaczone kontrastowym kolorem. Przy drzwiach jest dzwonek w kolorze białym i jest nieoznaczony. Drzwi otwierają się na zewnątrz budynku, nie są automatyczne. Po wejściu do środka znajdujemy się w szerokim holu, brak progu w drzwiach. Korytarz jest wyłożony kafelkami, w przypadku mokrej podeszwy można się poślizgnąć. Na korytarzu znajduje się pokuj naczyielski, który może pełnić funkcję punktu konsultacyjnym. Po prawej stronie drzwi do pokoju nauczycielskiego znajduje się tablica informacyjna. W budynku do którego prowadzą trzystoma schody, po obu stronach poręcze, są oznaczone tabliczką uwaga schody, na schodach nie ma mat antypoślizgowych. Podwyższony parter składa się z szerokiego holu, drzwi do klas nie są przystosowane do wózków inwalidzkich. Na parterze brak oznaczeń w języku Braila, są oznaczenia sal napisane małą czcionką . na parterze znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana do osób niepełnosprawnych, do pierwszego piętra prowadzą schody w układzie 10 stopnie spocznik 10 stopni, na wysokości spocznika znajduje się podwyższone półpiętro na którym znajdują się pomieszczenia pracownicze.

Na pierwszym piętrze brak oznaczeń w języku Braila, są oznaczenia sal napisane małą czcionką , na piętrze znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana do osób niepełnosprawnych,do drugiego piętra prowadzą schody w układzie 10 stopni, spocznik 10 stopni, na wysokości spocznika znajduje się podwyższone półpiętro na którym znajdują się pomieszczenia pracownicze.

Na drugim piętrze brak oznaczeń w języku Braila, są oznaczenia sal napisane małą czcionką , na piętrze znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana do osób niepełnosprawnych, Korytarze kształtem zbliżone są do kwadratu.

Druga strona budynku jest odbiciem lustrzanym pierwszej strony. Są oznaczenia sal, brak oznaczeń w języku Braila.

Na każdym piętrze jest dobre jasne oświetlenie.

Do piwnicy prowadzą 11 stopniowe schody. W pomieszczeniach piwnicznych brak nakładek Braila, oznaczenia w postaci ikonografii.

Do pierwszego piętra prowadzą schody kamienne strome schody.

Budynek przy ul Rzemieślniczej W budynku przy ulicy Rzemieślniczej nie ma pomieszczeń administracyjnej i nie są tam załatwiane sprawy administracyjne. Budynek jest z lat 70 i nie jest dostosowany do osób niepełnosprawnych. W całym budynku nie ma oznaczeń w jeżyku Braila.

Brama jest nowa, jest wyznaczone miejsce dla osoby dla osoby niepełnosprawnej, jest furtka o szerokości powyżej metra. Do budynku prowadzi podjazd. Przy drzwiach zamontowany jest dzwonek, nie jest oznaczony symbolem osoby niepełnosprawnej.

Schody są wąskie kamienne nie są wyłożone matą antypoślizgową, przy schodach znajdują się poręcze.

Drzwi nie są oznaczone w kontrastowy sposób, na obu piętrach budynku są toalety, które nie są dostosowane do osób niepełnosprawnych. Wyposażone są jedynie w uchwyty ułatwiające wstawanie.

Do piwnicy prowadzą 8 stopniowe schody, schody są strome i kamienne, nie są prawidłowo oznaczone. W piwnicy jest salka do gimnastyki korekcyjnej i pracownia informatyczna. Drzwi nie są przystosowane do wózków inwalidzkich.

Budynek jest prawidłowo oświetlony. Budynek nie jest prawidłowo oznaczony, trzeba podejść do niego aby odczytać co się w nim znajduje.

Na pierwsze piętro prowadzą 10 stopniowe schody, korytarz jest szeroki w kształcie przypominającym kwadrat. W budynku znajdują się dwie toalety na pierwszym i drugim piętrze, które nie są przystosowane do osób niepełnosprawnych.

Brak oznaczeń w języku Braila.

Na drugie piętro prowadzą schody w systemie 10 stopni, spocznik, 10 stopni.

W całym budynku nie ma progów drzwiowych,.

Raport o zapewnieniu dostępności.

5 grudnia 2019 w Warmińsko-Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu odbyła się konferencja, podczas której został podsumowany konkurs fotograficzny na temat „Chwile ulotne z kalendarza przyrody polskiej”. Udział w konkursie wzięło 9 uczniów pod kierunkiem nauczycieli Marzeny Sieniawskiej i Renaty Szeniawskiej oraz 3 nauczycieli z naszego Ośrodka. Zdjęcia zgłoszone do konkursu były piękne i ciekawe.

Laureatką 1 miejsca w kategorii Szkoła Branżowa została uczennica klasy Ia Alicja Morawska, w kategorii Szkoły Przysposabiającej do Pracy wyróżnienie otrzymała Sabina Jarmakowska uczennica klasy III. Nasze uczennice w nagrodę otrzymały lornetki, żeby wnikliwiej obserwować otaczający nas świat. Udział naszych uczniów w konkursie to fragment realizacji projektu o zdobycie certyfikatu „Szkoła przyjazna środowisku”.

Zapraszamy uczniów, rodziców, nauczycieli, do  korzystania z formularza, umożliwiającego kontakt z pracownikami za pomocą Internetu.

Aby skorzystać z tej formy kontaktu należy opisać swój problem i wysłać zgłoszenie poprzez formularz dostępny na dole strony.

W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym pedagodzy prowadzą spotkania tematyczne dla rodziców. Spotkania te mają na celu wzbudzanie refleksji wychowawczych u rodziców naszych uczniów, pomoc w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi zachodzącymi w środowisku rodzinnym, czy wspomaganie rodziców w pracy z własnymi dziećmi.

PEDAGOGIZACJA  - 2014/2015

Wrzesień 2014
Wpływ poszczególnych terapii na rozwój dziecka.
Prowadzące: Halina Frączek, Justyna Wróblewska -Trapiszczonek.

Styczeń 2015
Kampania społeczna "Chrońmy dzieci".

Prowadząca: Beata Klein.


 
Czerwiec 2015
Bezpiecznie w czasie wakacji.

Prowadzący: Robert Cybelius.

SZKOŁA  DLA  RODZICÓW  - 2015/2016

 

Wrzesień 2015

Chrońmy dzieci -  standardy. Dopalacze - zagrożenia i profilaktyka.

Prowadzące: Joanna Strzałkowska, Sylwia Gniadek, Maria Burchart.

Listopad 2015

Ćwiczymy w domu – ćwiczenia i zabawy logopedyczne dla dzieci najmłodszych. Zajęcia dla rodziców dzieci wczesnego wspomagania.

Prowadząca: Alicja Solińska

Styczeń 2016

Słowa ranią, czyli jak unikać krzyku, kpin i obrażania dziecka.

Prowadzące: Barbara Wolak, Beata Klein

Czerwiec 2016

Zwierzęta w edukacji i terapii dzieci niepełnosprawnych.

Prowadzące: Renata Szeniawska, Katarzyna Wnorowska - Pietrzak

Czerwiec 2016

Ćwiczymy w domu – ćwiczenia i zabawy z zakresu integracji sensorycznej, stymulacji polisensorycznej. Zajęcia dla rodziców dzieci wczesnego wspomagania.

Prowadząca: Justyna Wróblewska - Trapiszczonek

 

SZKOŁA  DLA  RODZICÓW  - 2016/2017

Tematy Szkoły dla rodziców:

1. Zasady zdrowego odżywiania – Monika  Kowiako

2. W obronie praw dziecka – Katarzyna Wnorowska - Pietrzak

3. Książka w życiu dziecka – Aleksandra Martyńska

 

 

Rok szkolny

Tematyka Szkoły dla Rodziców

Realizujący

2017/2018

1.    Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka?

2.    Promocja zdrowego stylu życia

3.    Cyberprzemoc. Internet bez przemocy”

B. Wolak

E.Żyłaniec

K. Pietrzak

B. Tuptońska

K. Wojtas

M. Kołodziejczak

 

2018/2019

1.    Alkohol i nikotynizm i ich wpływ na życie rodziny

2.    Facebook – zagrożenia i niebezpieczeństwa czyli dobre i złe strony portali społecznościowych

3.    Czas dla dziecka

B. Tuptońska

M. Bazydło

A. Orysiak

A. Martyńska

J. Wróblewska

H. Frączek

 

2019/2020

1.    Wspieranie rozwoju mowy małego dziecka.

2.    Bezpieczeństwo w sieci

3.    Profilaktyka zdrowia psychicznego – PoMOC ku równowadze

A. Solińska

K. Wierzbicka

J. Wróblewska-Trapiszczonek

M. Burchart

 

2020/2021

1.    Działalność placówki w nowej rzeczywistości- w okresie pandemii COVID-19

2.    Bezpieczeństwo w sieci

3.    Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych wychowanków

B. Tuptońska

Zespół kierowniczy

K. Wojtas

A. Solińska

 

2021/2022

1.    Wsparcie emocjonalne dzieci w okresie pandemii COVID-19

2.    Wpływ aktywności fizycznej na osiągnięcia szkolne uczniów

3.    Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych dzieci

J. Dobrowolski

J. Wróblewska- Trapiszczonek

K. Brewczak

M. Bazydło

 

2022/2023

1.    Bezpieczne korzystanie z Internetu przez dzieci.

2.    Środowisko wychowawcze małego dziecka.

3.    Jak pomagać dziecku w nauce języka angielskiego/ matematyki?

K. Wojtas

J. Goulart

M. Kołodziejczak

J. Celmer

K. Wojtas

J. Goulart